El Petit comerç no té res de petit

Després de la bona acollida de la campanya 2016, que va servir per posar en valor el poder del petit comerç urbà com a generador de vida i relacions socials a les ciutats i els barris, aquesta vegada hem apostat per visualitzar la grandesa del teixit comercial urbà. Sota el lema "el petit comerç´no té res de petit", hem plantejat una campanya per allunyar-nos dels complexos i posar de manifest els valors que fan grans els establiments de proximitat, en sentit metafòric.

De fet, la clau de la campanya visual és passar de la metàfora a la literalitat o, més aviat, interpretar literalment el sentit metafòric de la paraula "gran". Així, la representació gràfica del claim "el petit comerç no té res de petit" consisteix en la magnificació dels articles, productes o serveis que comprem al comerç urbà per evidenciar que s'hi fan grans compres.

Com en l'edició passada, els cinc municipis del Delta tenen materials genèrics i propis, localitzats, alhora que cada municipi desenvolupa la seva pròpia estratègia de mitjans i de comunicació a les xarxes socials. També a les xarxes, especialment a Facebook i Instagram, els municipis comparteixen materials comuns que s'autoadministren i reparteixen, des de testimonials de consumidors fins a un catàleg d'aprenentatges que ens regala la compra de proximitat.

Una vegada més, la campanya Urban Shopping vol arribar al públic local i el seu entorn més immediat i vol posar de manifest que comprar a prop de casa es tradueix en oportunitats de progrés per als petits comerciants i això desemboca en una millora del propi lloc on vivim.

Les accions de campanya seran:

Retolació de diferents línies d'autobusos amb les imatges de la campanya

3 línies d'autobusos diferents voltaran pels municipis del Delta completament rotulats amb les imatges de la campanya.

Photocalls per generar interacció amb els ciutadans

S'ha dissenyat i produït dos tipus de 'photocall' per situar als nuclis urbans de les ciutats amb la finalitat que els ciutadans se'ls trobin i hi interaccionin. L'objectiu és que s'hi facin fotografies i les comparteixin a la xarxa.

Xapes promocionals pels ciutadans dels municipis

Com agraïment per la col·laboració ciutadana, es produirà una xapa corporativa, element que s'entrega com a obsequi a totes les persones entrevistades als carrers de les diferents ciutats.

Continguts atractius per compartir a la xarxa

Hem generat tres col·leccions de continguts per compartir a les xarxes de cadascun dels municipis:
- 10 raons per comprar al comerç de proximitat
- Ciutadans que donen vida al comerç de proximitat
- Històries extraordinàries del comerç

Photocall personalitzat de Viladecans

S'ha dissenyat i produït dos tipus de 'photocall' per situar als nuclis urbans de les ciutats amb la finalitat que els ciutadans se'ls trobin i hi interaccionin. L'objectiu és que s'hi facin fotografies i les comparteixin a la xarxa.

Gavà aposta per la cartelleria urbana

Torretes, opis i diferents suports verticals s'omplen de cartelleria corporativa per anunciar la campanya dintre de tota la via urbana de Gava.

Gran format a Sant Boi

Sant Boi aposta per la cartelleria de gran format en diferents punts de la seva ciutat per donar noptorietat a tota la campanya.

Estand i photocall

En el marc de la 44a. edició de la Fira Avícola Raça Prat, els dies 15, 16 i 17 de desembre del 2017 al recinte firal de la Granja de La Ricarda, es va dissenyar l’estand del Consell Municipal de Comerç i un photocall amb imatges de diferents productes en un tamany gran, per tal que els visitants poguessin fer-se fotografies i compartir-les en xarxes socials